آمازونفناوری

میزان موفقیت آمازون در فصل دوم 2020

با اینکه با گسترش ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها کساد و یا تعطیل شده‌اند اما تعدادی از شرکت‌ها نیز برخلاف پیش‌بینی‌ها در میزان درآمدشان کاهشی تجربه نکردند و حتی به موفقیت‌های بیشتری نیز دست یافتند؛ از جمله از این شرکت‌ها، شرکت آمازون به مدیریت جف بزوس می‌باشد که در یکی از حساس‌ترین دوره‌های شیوع بیماری کرونا نه‌تنها ضرر نکرده بلکه توانسته میزان سود خود را به دو برابر برساند.

میزان درآمد کمپانی آمازون در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2020  به 88.9 میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به بازه‌ی‌ زمانی مشابه در سال گذشته، رشدی 40 درصدی را نمایش می‌دهد. در این بین سود خالص این شرکت از 2.6 میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم سال 2019 به 5.2 میلیارد دلار در سال 2020 رسیده است.

موفقیت آمازون در کسب درآمد به میزانی است که بسیاری از تحلیلگران حدس می‌زدند میزان درآمد غول فناوری حداکثر به 81.53 میلیارد دلار برسد. گفته می‌شود آمازون تا ماه مارس توانسته ظرفیت تولید خود را 160% افزایش دهد و بیش از 175 هزار شغل جدید ایجاد کند. جف بزوس طی قدردانی از کارمندان خود، در مورد موفقیت آمازون در فصل گذشته بیان کرده است «یک سه‌ماهه‌ی موفقیت‌آمیز دیگر رقم خورد و من به تمامی کارکنان آمازون در سراسر جهان افتخار می‌کنم.»

رشد پی در پی آمازون و موفقیت آن سبب شده است تا جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان بدل شود.

چه امتیازی به این مطلب میدهید؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا