اپلفناوریلپ تاپ

مک بوک مبتنی ‌بر پردازنده آرم

پیشتر گزارش شده بود که مک ‌بوک مبتنی‌بر پردازنده‌ آرم دارای نمایشگری ۱۲ اینچی می‌باشد و قیمت مدل پایه‌ی آن ۷۹۹ دلار خواهد بود. جزئیات جدید و بیشتری دیگر از سخت‌افزار داخلی این لپ‌تاپ منتشر شده است؛ بااین‌حال، بخشی از اطلاعات منتشر شده جدید با گزارش‌های پیشین مشابهت دارد. شایعات جدید از مشخصات مک‌بوک مبتنی‌بر معماری آرم، این احتمال را بیشتر می‌کند که شاید شرکت اپل، درحال احیای مک‌ بوک 12 اینچی منسوخ‌ شده است.

قبلا نیز حساب کاربری Komiya در توییتر، لیستی از ویژگی‌های سخت‌افزاری مورد انتظار در مک‌بوک مبتنی‌بر پردازنده‌ی آرم را توییت کرده بود. در این لیست ویژگی‌ها، استفاده‌ی مجدد از صفحه‌کلید پروانه‌ای مشاهده می‌شد. در جدیدترین مطلب این حساب توییتری، حاکی از اندکی تغییر در اطلاعات منتشرشده‌ی پیشین بود؛ چرا که گفته می‌شود مک‌بوک جدیدِ مبتنی‌بر پردازنده‌ی آرم که نمایشگری 12 اینچی از نوع رتینا (Retina) دارد، تنها یک درگاه USB خواهد داشت. چنین موضوعی این احتمال را بیشتر می‌کند که شاسی استفاده شده در ساخت این محصول شاید همان شاسی مک‌بوک 12 اینچی پیشین است.

علاوه بر آن، Komiya پیش‌تر ادعا کرده بود که این مک‌بوک 12 اینچی درکنار تراشه‌ی A14X بایونیک، عمر باتریِ حیرت‌آور ۲۰ ساعته خواهد داشت. با این‌حال در توییت جدید، اشاره‌ای به نوع تراشه‌ی استفاده ‌شده در این محصول نشده، ولی مشخصات باتری دوباره به‌ اشتراک گذاشته شده است. همچنین، این حساب کاربری مدعی است که مک‌بوک جدید 12 اینچی با حافظه‌ی رم 8 یا 16 گیگابایتی عرضه خواهد شد و ممکن است مدل پایه‌ی این دستگاه 256 گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی داشته باشد. البته به ‌احتمال زیاد، کاربران ازطریق وب‌سایت اپل امکان ارتقا فضای ذخیره‌سازی تا 1 ترابایت را خواهند داشت.

چه امتیازی به این مطلب میدهید؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا