فناوریمالی و اقتصادی

افزایش هزینه مجوزهای آرم

از جمله علت‌هایی که سافت‌بانک را به خرید شرکت بریتانیایی آرم تشویق کرد، به ظرفیت‌های‌ صنعت اینترنت اشیاء مربوط می‌شد. این غول ژاپنی به امید کسب موقعیت مناسب در بازار روبه‌رو رشد IoT، آرم را خریداری نمود. در حال حاضر پس از گذشت چند سال، اینترنت اشیاء در مسیر رشد و درآمدزایی آن‌چنان مورد استقبال قرار نگرفت و بسیاری از تحلیل‌ها، نادرست از آب درآمدند.

ویروس کرونا و همه‌گیری جهانی موجب شد تا برنامه‌های توسعه‌ی در صنعت ذکر شده با تأخیر روبه‌رو شود و شاید در آخر، سال‌ها زمان برای به بلوغ رسیدن اینترنت اشیاء ملزوم باشد. همین امر سبب شد تا سافت‌بانک درآمدزایی آن‌چنان زیادی از خرید سازمانی خود نداشته باشد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، آرم تصمیم گرفته تا در قالب هزینه‌ی بیشتر برای مجوزهای طراحی تراشه، درآمد بیشتری را از برخی از مشتریان خود بدست آورد. برخی منابع آگاه بیان کرده‌اند که نماینده‌های فروش آرم، برنامه‌های افزایش قیمت را تاحدودی عنوان کرده تا شاید برای برخی از مشتریان، با افزایش 4 برابری هزینه‌ی مجوز همراه باشد. البته که به‌‌خاطر همین احتمال‌ها، برخی از دریافت‌کننده‌های مجوز به سراق نسخه‌های ارزان‌تر از مجوزهای طراحی تراشه رفته‌‌اند.

آرم یک شرکت طراحی نیمه‌هادی که سیستم خود را به‌صورت مجوز به برخی از شرکت‌های بزرگ و موفق جهان می‌فروشد. از میان مهم‌ترین‌ مشتریان این شرکت بریتانیایی می‌توان به سامسونگ، نینتندو و سونی اشاره کرد. لازم به ذکر است که فهرست مشتریان آرم، مجموعه‌ای بسیار عظیم از انواع فعالان صنعت فناوری را مشمولمی‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا