فناوریهوش مصنوعی

زنده کردن تصاویر قدیمی با استفاده از هوش مصنوعی Deep Nostalgia

اخیرا ابزاری ارائه شده که با استفاده از آن می‌توان تصاویر قدیمی را زنده کرد. Deep Nostalgia ابزار جدیدی برپایه‌ی هوش مصنوعی می‌باشد که جان دوباره‌ای به تصاویر قدیمی می‌دهد. نتایج حاصل از این ابزار در عین شگفت‌انگیز‌ بودن می‌تواند ترسناک به‌نظر برسند. هوش مصنوعی Deep Nostalgia را پلتفرم آنلاین MyHeritage راه‌اندازی کرده که برای استفاده از ابزار تحت‌وب این برنامه، حساب کاربری باید ایجاد کنید.

MyHeritage در بیانیه‌ای اعلام کرد، به‌لطف این ابزار که از فناوری‌های شگفت‌انگیزی استفاده می‌کند، چهره‌ی افراد حاضر در تصاویر خانوادگی را می‌توانید متحرک کنید. در وب‌سایت Deep Nostalgia، پس از انتخاب تصویر از رایانه یا گرفتن و رهاکردن تصویر به درون صفحه‌ی Deep Nostalgia،‌ هوش مصنوعی دست ‌به ‌کار شده و برای این منظور از تکنیک دیپ‌فیک (Deep Fake)‌ استفاده می‌کند. فرایند تبدیل تصویر عادی به تصویر متحرک عموما 10 تا 20 ثانیه به‌طول می‌انجامد.

ظاهرا هوش مصنوعی به‌کاررفته در ابزار Deep Nostalgia دراختیار شرکتی با نام D-ID بوده است اما پس از مدتی MyHeritage مجوز استفاده از آن را خریده است. D-ID در زمینه‌ی بازآفرینی ویدئو با استفاده از فناوری یادگیری عمیق تخصص دارد. MyHeritage در این رابطه می‌گوید، چندین درایور برای هوش مصنوعی تهیه شده تا این ابزار بتواند درعین متحرک‌کردن سوژه با جلوه‌هایی مثل لبخند و حرکت چشم، محیط را ثابت نگاه دارد.

این شرکت در ادامه گفت، می‌دانیم ممکن است بسیاری از افراد پس از دیدن نتایج استفاده از ابزار Deep Nostalgia حس دره‌ی وهمی پیدا کنند. برخی از کاربران عاشق Deep Nostalgia شده‌اند و قابلیت‌های آن را جادویی می‌دانند؛ درحالی‌که سایر مردم از دیدن نتایج به وحشت افتاده و علاقه‌ای به Deep Nostalgia نشان نمی‌دهند.

 MyHeritage در آخر گفت، قبول داریم که نتایج حاصل از استفاده از این ابزار می‌تواند بحث‌برانگیز باشد و نمی‌توان دربرابر چنین فناوری‌هایی بی‌تفاوت بود. ما از مردم می‌خواهیم تصاویرشان را با Deep Nostalgia متحرک کرده و در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند تا نظر دوستان و خانواده را دربار‌ه‌ی آن‌ها جویا شوند. علاوه بر آن، تصاویر قدیمی اختصاصی خودشان را در Deep Nostalgia بارگذاری کرده و سراغ استفاده از تصاویر افرادی که در قید حیات می‌باشند نروند.

چه امتیازی به این مطلب میدهید؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا