علمیفناوری

کشف ماده نیمه‌هادی جدید توسط سامسونگ

دانشمندان شرکت کره‌ایی سامسونگ، ماده‌‌ی نیمه‌هادی جدیدی را به‌کمک تحقیقات روی نیترید بور کشف کرده‌اند. این ماده دارای ساختار مولکولی آمورف، پیش‌نیازهای استفاده به‌عنوان نیمه‌هادی را دارد. ماده‌ی مذکور از گرافین سفید مشتق می‌شود که از بور و نیتروژن در ساختار مولکولی 6 ضلعی ساخته شده است. مشخصات مذکور، موجب می‌شوند ماده‌ی حاصل توانایی تغییر خاصیت الکتریکی داشته باشد.

ماده‌ی جدید برای ساخت DRAM و NAND در حجم انبوه بسیار مناسب می‌باشد. در تحقیقات اخیری که شرکت سامسونگ با Ulsan National Institute of Science and Technology و دانشگاه کمبریج داشته، کشف جدید این شرکت به‌نام نیترید بور آمورف شناخته می‌شود.

ماده‌ی کشف شده به‌لطف مشخصات زیرساختی منحصربه‌فرد خود، ثابت دی‌الکتریک کمی دارد و مشخصات مکانیکی و الکتریکی چشمگیری از خود نشان می‌دهد.

ترکیب مورد نظر، قابلیت‌های نیترید بور جدید را به انتخابی عالی برای استفاده به‌عنوان نسل بعدی نیمه‌هادی‌ها تبدیل می‌کند. این ماده را می‌توان در دمای 400 درجه‌ی سانتی‌گراد در ابعاد ویفر (مناسب برای ساخت تراشه) تولید کرد؛ درنتیجه، استفاده در تولید انبوه DRAM و حافظه‌های NAND یکی از کاربردهای اصلی کشف جدید کره‌ای‌ها خواهد بود.

از خیلی قبل تر، این ابر فناوری کره‌ایی، دنیای نیمه‌هادی تحقیقات جدی روی ساختار مواد را آغاز کرده تا گزینه‌های موجود را برای ساختن نسل بعدی مواد نیمه‌هادی بررسی کند.

همکاری که سامسونگ با دانشگاه SAIT داشته هنوز تا رسیدن به مرحله‌ی تجاری فاصله‌ی زیای دارد؛ اما نشانه‌های امیدواری را برای ساخت ماده‌ای نوآورانه در صنعت نیمه‌هادی به‌همراه می‌آورد.

چه امتیازی به این مطلب میدهید؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا