اخبار گوگلفناوری

نمایش موجودات تاریخی توسط اپلیکیشن Arts & Culture گوگل

شرکت گوگل تاکنون زمان زیادی را برای توسعه‌ی مدل‌های سه‌بعدی گذاشته است. هم اکنون این مدل‌ها با کمک تلفن‌های هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی و ویژگی واقعیت افزوده قابل‌نمایش می‌باشند.

ازجمله مدل‌های سه‌بعدی که بواسطه این اپلیکیشن و واقعیت افزوده می‌توان ایجاد کرد، ببر، ولاسیرپتر (گونه‌ای از دایناسورها)، مرد آهنی (نام فیلم) و حتی برخی چهره‌های مشهور هستند.

آخرین ورژن اپلیکیشن آرتس اند کالچر گوگل (Google Arts & Culture) امکان احضار موجودات ماقبل تاریخ و دوره‌های دیرینه‌زیستی را نیز برای کاربران ایجاد کرده است. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند Cambropachycope، از رسته‌ی سخت‌پوستان دوره‌ی زمین شناسی کامبرین و دارای یک چشم سیاه بزرگ با ساختار مشبک را در اتاق نشیمن احضار کند. بواسطه این قابلیت می‌توان قسمتی از تاریخ زیستی زمین که مربوط به میلیون‌ها سال قبل است را زنده کرد؛ البته باید اشاره کرد تجربه‌ی حضور انیمیشنی این موجودات ممکن است همچنان برای برخی افراد ترسناک باشد؛ خصوصا زمانی که روی میز نشسته باشد و با آن ‌تک‌چشم بزرگ به شما خیره شده است.

اگر فوبیا (ترس بیش از حد) خاصی دارید و ممکن است از دیدن این موجودات انیمیشنی عجیب بترسید، توصیه می‌کنیم به جستجو حیواناتی بروید که گوگل در همکاری با موزه‌ی ایالتی داروین واقع در مسکو و موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن آماده کرده است. این مدل‌ها حیواناتی نظیر Aegricassis (آگروگسس)، موجود دریایی مربوط به ۴۸۰ میلیون سال پیش یا صندوق‌ماهی خالدار یا بازسازی دیجیتالی از اسکلت نهنگ آویزان‌شده از سقف موزه‌ی تاریخ طبیعی، می‌باشد و ظاهر معقول‌تری نسبت به موجودات دوران پرکامبرین دارند. تمامی این مدل‌ها ازطریق اپلیکیشن Google Arts & Culture دردسترس کاربران قرار دارند.

به‌طور کلی، می‌توان اپلیکیشن فرهنگ و هنر گوگل را گنجینه‌ی کاملی از دانش عنوان کرد که علاوه‌بر مدل‌های حیوانات، گالری‌های هنری، غارنگاره‌ها و حتی سفینه‌ی فرماندهی آپولو ۱۱ را نیز به‌صورت واقعیت افزوده احضار می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا