طراحی لباس

اصول طراحی لباس عروس

طراحی لباس عروس، از جمله شاخه های سخت، جذاب، پرچالش و درآمدزای صنعت مد و فشن محسوب می‌شود. نحوه طراحی و چگونگی دوخت این لباس نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. لباس عروس دارای الگوهای بسیار شیک، خاص و در عین حال دشواری است به همین جهت نیز میباشد که لباس عروسی را در رده سخت‌ترین و پیچیده‌ترین لباس ها قرار داده است.

مراحل طراحی لباس عروس

ابتدا باتوجه به فرم اندام مشتری و همچنین تقاضای او، الگوی لباس عروس مناسب را انتخاب نمایید. پارچه مناسب، دکمه، قیچی نخ بر، سوزن، کش، سنجاق، ملیله، متر خیاطی و … از جمله مواردی هستند که برای طراحی لباس به آن احتیاج خواهید داشت.

اگر قصد ایجاد تغییر در الگو دارید، در این مرحله به صورت دقیق باید آنرا اعمال کنید. از پارچه موسلین برای طراحی و خیاطی نیز میتوانید استفاده کنید. از این طریق ایراداتتان مشخص شده و پارچه اصلی دچار اسیب نمیشود.

بعد از طراحی الگو و کشیدن قطعات روی پارچه، در عین دقت و ظرافت پارچه را برش بزنید. در نهایت بعد از پرو کردن لباس، تغییرات نهایی و قطعه بندی های مجدد را روی لباس اعمال نمایید.

انواع مدل عروسی و تناسب آن با فرم بدن

در طراحی لباس عروس باید به همه افراد با هر سایز و وزنی توجه شود. عروس خانوم باید براساس فرم بدن خود، لباسش را انتخاب کند. توجه نکردن به این مورد بسیار مهم باعث نامناسب نشان داده شدن لباس عروس در تن می‌شود.

لباس های عروس مدل های مختلفی نظیر گزینه های پایین دارد:

  • لباس عروس پف دار: به بانوانی با هیکل ظریف پیشنهاد نمی‌شود، زیرا آن ها ریزتر از حد معمول نشان می دهد.
  • لباس عروس با دامن کلوژ: برای تمامی اندام ها مناسب می باشد.
  • لباس عروس با برش زیر باسن: برای افرادی مناسب است که لاغر بوده و در کنار لاغری کمری باریک و شکمی تخت دارند.
  • ترومپت: این لباس به کسانی پیشنهاد می شود که هیکلی لاغر دارند.
  • مدل ماهی: برای افرادی با هیکل لاغر مناسب می باشد.

درآمد طراحی لباس عروس

طراحی لباس عروس نسبت به سایر طراحی های لباس، بیشترین درآمد را دارد. به عنوان طراح لباس عروس، می‌توانید با تولیدی ها و مزون های لباس عروس به همکاری بپردازید و یا اینکه به سراغ راه اندازی کسب و کار خودتان بروید.

اگر میخواهید طراحی شیک ترین لباس های عروس را داشته و آنها را به جهانیان نشان دهید و از این طرق به شهرت برسید، دنیای مجازی می تواند به کمک شما بیاید و سرعت دستیابی به این شهرت را افزایش دهد. باید بازار و نیازهای آن را بشناسید و بدانید قرار است کدام شکاف های بازار را پر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا